Seizoen 2011
Als start voor het nieuwe seizoen, een nieuwe website ! Naast dat er in deze nieuwe website wat tijd is gestoken, daar waar de "oude" site het afgelopen jaar was blijven liggen naast alle andere drukke werkzaamheden, hebben we nu weer een vernieuwde site, maar uiteraard hebben we de meeste tijd benut om de machine weer op te frissen en wat aanpassingen door te voeren voor het komende seizoen....
De machine is er inmiddels weer klaar voor, er zijn eigenlijk geen grote veranderingen doorgevoerd maar wat kleine wijzigingen om de positieve curve van het vorige seizoen weer een extra impuls te geven ! Zo hebben we het brandstoftoevoer systeem naar de brandstofpomp compleet vernieuwd. Hiervoor is een nieuwe opvoerpomp gemonteerd en zijn alle leidingen vervangen voor nieuwe, hiermee denken we het probleem waarmee vorig jaar geconfronteerd werden door een steeds hogere brandstofconsumptie van de motor de baas te zijn !
Daarnaast hebben we de banden maar weer eens voorzien van een nieuw profiel, deze hadden ook hun beste tijd gehad en we hebben ze dan ook maar weer eens laten opfrissen.
Hier naast is er veel aandacht besteed aan een betere gewichts verdeling en de mogelijkheid om hiermee te spelen, we kregen steeds meer een tekort aan verplaatsbaar gewicht, dus daar moest dan ook nodig wat aan gebeuren. We hebben de machine op verschillende punten van onnodig gewicht ontdaan en zo de mogelijkheid gekreëerd om er meer verplaatsbaar gewicht bij te hangen en dan vooral op de plekken waar wij dat willen !
Tevens zijn we zeer blij dat we deze winter 2 nieuwe sponsoren hebben mogen toevoegen op onze machine : Schmidt Bouwmachines en Vekoma Frictie !
Al met al zal het voor de sleepwagen weer getest moeten worden.....dus zitten we te popelen om de machine weer voor de sleepwagen te rijden voor de eerste tests !
Update schade Tjechië 12-06-2011 :
Tijdens de tweede dag bij de demo in Tjechië kwam de machine tegen het eind van de run met problemen tot stilstand, de motor liep niet lekker meer er waren duidelijk wat cilinders bij die niet meer meededen en de gehele motor zat behoorlijk onder de olie, we konden ter plekke aan de buitenzijde niet veel gekke dingen ontdekken, alleen de pakking van de carterpan was weggeblazen, wat betekende dat er behoorlijk wat druk op het carter had gestaan en samen met de cilinder die was uitgevallen moesten we dus de problemen intern zoeken... éénmaal thuis hebben we de machine uitelkaar gehaald om te zien wat er aan de hand was. Na het verwijderen van de koppen werd het al een stuk duidelijker, twee bussen waren afgescheurd en naar beneden getrokken, de krukas heeft ze vermalen en we vonden ze terug in het het carter, de zuigers waren hierbij uiteraard ook gesneuveld....
bij verdere inspectie bleek één van de drijfstanglagers door deze schade (waarschijnlijk door vervuilde olie) ook te zijn vastgelopen, wat betekend dat de krukas ook schade heeft opgelopen...... tevens is door de vervuilde olie de oliepomp beschadigd.
Al met al is dit een schade die niet zomaar is te herstellen, er dienen aardig wat onderdelen nieuw gemonteerd te worden welke we niet op voorraad hebben liggen, tevens is dit de tweede maal in de laatste 5 jaar, dat ons dit overkomt en blijkt het dus een structureel probleem te zijn, we willen hiervoor dan proberen een betere en duurzamere oplossing te vinden, zodat we in de toekomst niet nog een maal verrast worden door afscheurende bussen. De komende tijd zullen ons gaan bezighouden met het zoeken naar een betere oplossing voor dit probleem, wat uiteraard wat tijd gaat kosten....
We zullen uiteraard niet stil blijven zitten, want we zijn met alle andere afstellingen op de juiste weg, de tractor liep in Tjechië beter dan ooit, maar we zullen helaas wel een paar wedstrijden aan ons moeten laten voor bij gaan, om dit te realiseren ! De eerste onderdelen zijn reeds in bestelling dus we zijn inmiddels weer op de goede weg, om de machine zo snel als mogelijk is weer op de baan te zetten !