Seizoen 2012 - Wedstrijd Stroe

De opening van het  Grand National kampioenschap in 2012 is gepland voor 12 mei in Stroe !

En de opening van het seizoen hebben weer gehad, alhoewel het na een regenachtige week, mooi droog was,  liet het weer nog een klein beetje te wensen over, wanneer de zon achter de wolken verdween, was het op de bulten langs de baan in Stroe best koud te noemen. Maar dat mocht de pret niet drukken, de baan speelde een grotere rol in ons humeur, deze was vooral in het begin van de wedstrijd best slecht, wat ons wat bedenkingen gaf, er was simpel weg geen grip en daardoor zijn er ook behoorlijk wat deelnemers met brokken weer naar huis vertrokken. Vandaag in Stroe mochten we als laaste klasse aan de start verschijnen en ook toen was de baan nog best triky, vooral aan de start, maar in totaal gezien was de baan gedurende de dak gelukkig wat beter geworden, om bij de start de combinatie in beweging te krijgen moest er voor zover mogelijk rustig worden gestart en diende met belijd op het juiste moment de gasheden wal meer naar voren geduiwt te worden, want rond de 30 m was er in eens meer grip.......

De afgelopen winter hebben we de nodig aanpassingen gemaakt en die konden we vandaag gaan testen. Voor een grootdeel hebben deze wijzigingen een positief effect op het resultaat, we konden ons plaatsen voor de finale met een full pull in de eerste run, maar daarbij kwam ook naar voren dat de waterinjectie een nog wat andere afstelling vereist, de motor werd "te goed gekoeld", een paar cilinders werden daardoor "uitgeblust" waardoor de motor begon te sputteren en de laatste meters in de eerste run wat moeizaam gingen ! Maar we zijn blij dat de trekker mede door het verplaatsen van de radiator (naar de neus) een betere balans heeft, waardoor er een stabielere run kon worden neer gezet, met een full pull als resultaat !  Dus ondanks een wat te veel aan water, konden we toch een full pull laten noteren, wat uiteraard een goed resultaat is !

In de finale kon Arjan de motor niet op toeren krijgen, toen bleek dat de waterklep open bleef staan, waardoor er continu water in de motor in werd gespoten en dat is pas de bedoeling wanneer alles onder de kap optimale functioneerd en op druk en temperatuur is...... hierdoor ging de finale run helaas aan onze neus voorbij, maar de prestaties van de motor en daarmee de vooruitzichten zijn in onze ogen goed ! En met een zesde plaats als resultaat zijn we dik te vreden !